Wednesday 6 May 2020

# jamu moden

Alfalfa Complex; Jamu Moden terbaik

Hai uolls, apakhabar semua? Assalamualaikum 😘


Waaah!! Tahniah semua, kita sudah sampai ke separuh Ramadan iaitu sudah 15 hari kita berpuasa


Patutlah semalam bulan SUPERMOON menyerlah sangat dekat langit. Meremang kita tatkala menatapnya megah besar membulat di ufuk barat subuh tadi


Okey, untuk entry hari ini, Dayang mahu kongsi Jamu Moden Shaklee yang tidak asing lagi, ALFALFA Complex


Nak tahu kenapa Dayang gelar ia begitu, ajoooms kita sekodeng

 

............


Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorogil yang banyak melalui proses fotosintesis


Alfalfa juga dikenali sebagai “ Raja Segala Tumbuhan”.

 

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

 

Manfaat Utama Alfalfa

 

1. Mencuci hati, darah dan usus – Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihlkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

 



2. Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.

 

3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

 



4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol – Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

 



5. Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

 

6. Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

 

7. Mencegah/merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan


Semua di atas adalah hasil daripada 100 orang yang melalui ujian klinikal ke atas suplemen tersebut


Dayang juga pengguna Alfalfa ini untuk cegah keputihan. Makan 8 biji malam dan siang, dalam masa dua hari, keputihan Dayang pun hilang. Alhamdulillah




Jom amal jamu moden ini. Manatau ada masalah yang sama di atas, jangan malu² ya untuk oder dengan Dayang




Dayang juga salah seorang Pengedar Sah Shaklee sejak 2017. Jom sihat, aktif bersama. Tata

No comments:

Post a Comment

Follow Us @u.shine.im.queen