Sunday 7 May 2023

# Hari Raya # keluarga bahagia

Hari Raya Open House - Keluarga jauh sanak saudara jangan dilupa

Assalamualaikum semua, hai hai hai


Salam 16Syawal uolls....masih raya bha kan....Jom kenali keluarga Dayang dalam Hari Raya Open House 2023 ini. Ajoooom!! Hehe


Tahun ini, seperti tahun² sebelum....rumah arwah makbapa Dayang memang akan jadi tempat berkumpulnya adik beradik saudara mara Dayang



Start malam raya, abang² kakak² ipar dari lain daerah, lepak rumah....main mercun, potong daging ayam, bungkus kelupis ketupat, kemas itu ini dan sembang sakatlah apa lagi





Rendang daging, burasak, kelupis dan kari ayam....antara hidangan wajib di pagi raya, so....malam raya adalah malam yang tak menang tangan nak siapkan semua benda.

Nasiblah tahun ini bukan "raya terkejut". Segala persiapan telah tersedia awal. Kita santai siapkan apa yang patut.

Selesai solat subuh, Dayang mula tung tang² dalam dapur merebus kelupis dan burasak. burasak kena masak 3 jam, kata kawan yang jual tue, jadi...kena awal sebelum kesiangan.


Sudah selesai, mandi....kejutkan keluarga yang lain, sesi bergambar pulak. Tema baju raya tahun nie....baby face, eh!! Hahaha baby blue. Comel tak??

Tahun lalu giliran rumah mentua, esok raya kedua baru balik sana. Adil kan??


Hah!! Ini open house belah mentua pulak. Tema mustard hehe budak sebelah Dayang tue....manja sangat. Kita layankan saja.

Ini keluarga kecik si hubby. Wajib pegi bertandang ke rumah mertua. Yang tua kita hormati, yang muda kita sayang. Baru berkah rumahtangga tau.


Yang gambar last ini, rumah mantan pengetua Dayang. Nasi Dagang rendang daging acar timun jadi sajian. Peeergh!! Dua kali tambah nasi hehe.


Meriah tak open house Dayang?? Sebenarnya itulah realiti kemeriahan Aidilfitri Dayang setiap tahun. Banyak lagi nak cerita. Takpa, dalam lembaran blog yang akan datang.


Dalam sibuk bekerja dan beraya, tahun ini juga Dayang baru² ini hadiri satu Majlis Pentauliahan Penolong Pesuruhjaya Daerah Peringkat Pantai Barat Selatan Negeri Sabah di Rumah BP HOUSE, Kota Kinabalu bersama rakan² lain.



Satu amanah yang akan Dayang galas selama 3 tahun mulai tahun 2023 hingga 2025. Wish me the best ya.


Seperti sabda Nabi SAW : Maka, jadilah kamu ( hiduplah sekali ) biar bermanfaat kepada yang lain - Alhadith


Akhir kalam, wassalam. Kita jumpa di halaman yang lain. Muuuuah!!



u.shine.im.queen
@ajimaura30
Dayang 010.318.9844
#pengedarshakleepapar
#nextlevelblogging
#setrahmahshaklee2023
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleeeffect
#shakleelovers
#newcircleforapril
#ESPsoyprotein
#cepatkurusdanselamat
#setkehamilan
#setkulitcantik
#instaaddict
#blogger










1 comment:

  1. teringin nak makan kelupis dan burasak. hihihi. pos semenanjung kak Dayang. hehe

    ReplyDelete

Follow Us @u.shine.im.queen