Wednesday 4 January 2017

rahsia Al-Kahfi

setiap yang berlaku itu ada hikmahnya

arwah ibu selalu pesan, kalo saya susah aty p baca quran.....surah Al-Kahfi

khasiat surah Al-Kahfi nie banyak....salah satunya buat hati tenang

semasa kenduri arwah mak tahun lalu, saya demam.....saya tak boleh bangun.....mungkin terkejut dengan pemergian mak secara tiba2

banyak saudara mara yang datang, bisik kat telinga.....kena redha kalo ajal mak dah sampai....dan kami adikberadik sudah memang sedia maklum sekiranya ajal mak sampai....

malam masa jaga mak, saya genggam jari dia.....bisik dalam ati, saya redha....masa sujud maghrib malam tu pun saya redha pemergian dia....Allahu Akbar....esok subuh usai ditukar lampin dan lap2 badan....mak menghembuskan nafas kali terakhir di sisi anak buah dan ibunya.....tenang dan damai....sempat dibisikkan selawat dan syahadah....dia angguk mengerti dan perlahan menghembuskan nafas.....

begitu mudah perjalanan mak....

sejak hari itu, saya amal surah Al-Kahfi di samping surah Al-Waqiah dan Yasin.....hadiah untuk mak....setiap hari sehingga kini.....

setiap kesedihan itu ada gembiranya kelak....

malam nie....rezeki mencurah2....ada saja yang oder suplemen.....Allahu Akbar.....

semoga rezeki halal ini menjadi pemangkin semangat untuk usaha lebih lagi...untuk masa depan....inshaAllah

No comments:

Post a Comment

Follow Us @u.shine.im.queen